De titel pretendeert dat ik voor 2012 echte goede voornemens heb, maar dat is niet zo. Toch zijn er wel wat dingen die ik voor de komende maanden van plan ben, met name op hardloopgebied.

Ik zal deze week een besluit moeten nemen over wat voor wedstrijden ik in het voorjaar wil gaan lopen. Wordt het twee keer een 10 kilometer bij de 20 van Alphen en bij de City-Pier-City. Of ga ik toch nog voor een halve marathon bij de CPC? Dat laatste zal nog een flinke inspanning vereisen, want na de Zevenheuvelenloop van afgelopen november heb ik niet verder gelopen dan ongeveer 10 kilometer. Die 11 kilometer extra is dan best veel in 2 maanden.

Ik ga op 22 januari twee rondjes gaan lopen bij de Puinduinrun. Een flinke uitdaging, want de puinduinen in Kijkduin zijn best hoog en vooral de trappen zijn lang en slopend. En alle lange trappen zitten in dat parcours. Daarnaast loop ik op 12 februari als businessloper bij de Noord-Aa Polderloop de 5 kilometer.

Al met al genoeg plannen voor 2012. Zoals gezegd zijn het geen “goede voornemens”, het zijn gewoon redelijk concrete plannen. Dat hele gedoe over goede voornemens is niets voor mij. Te vrijblijvend! En waarom zo nodig op 1 januari? Als je op 25 september niet kunt beginnen met wat kilo’s kwijt te raken of te stoppen met roken, waarom dan wel aan het begin van een nieuw jaar. Het is niet afhankelijk van een tijdstip, maar van je eigen wil om iets voor elkaar te krijgen.